hastpyssel.blogg.se
hej och välkommen till denna hästpyssel blogg! här kommer du kunna läsa om pyssel, tips och en massa DIY (do it yourself). har du någon fråga så ställ den i kommentars fältet så svarar jag så snabbt jag kan. hoppas du stannar :)

♥ Egengjort pärlpannband ♥

 
 
  Här kommer en beskrivning på hur du gör ett eget och speciellt pannband till hästen.
 
  
Detta behöver du: en sax, två läderbitar ca 10 cm långa, superlim, fiskelina eller annan tråd,                           och pärlor i valfri färg.
 
 
Steg 1:
 
 Börja med att ta läderbiten och limma längst ut på kanterna av läderbiten.
 
 
Steg 2:
 
 Ta fiskelinan och klipp den i lagom längd, lägg nu fiskelinan i mellan läderbits ändarna och tryck i hop tills         limmet stelnat.  
 
Steg 3: Pärla sedan på pärlorna i valfri färg eller mönster, här har jag valt färgen olivgrön. :) 
 
Steg 4: När du pärlat på pärlorna så pannbandet är i lagom längd så knyter du en knut så nära pärlorna det                   går. Sedan repeterar du bara steg 1 och 2 KLART !
 
 
 
  
 
 
   
 
 
   
 
 
   
   Du kan även göra ett pannband med två rader pärlor. 
 


Nora

Hej! Vilka suuuuuper fina pannband. Jag blev lite sugen på att göra ett jag med! Men vart köpte du `läderbitarna´och pärlorna? Jättetacksam för svar.

Mvh Nora <3

Svar: åh tack ! läderbitarna är rester från ett gammalt träns, pärlorna är köpta på en butik som heter TGR :) tyvärr vet jag inte så många butiker med just läder remsor. kolla upp om det finns någon skomakare i din stad, dom brukar ha läder :) (förlåt för sent svar)
None None

2014-08-17 / 19:45:31
Emma

Hej!! Jag älskar detta pysslet, verkligen!! Tror du man kan använda läderbitar från gamla skärp som du klipper i?? Snälla kan du inte göra fler Häst DIY?

2015-03-01 / 23:12:29
Emma

Hej!! Jag älskar detta pysslet, verkligen!! Tror du man kan använda läderbitar från gamla skärp som du klipper i?? Snälla kan du inte göra fler Häst DIY?

2015-03-01 / 23:12:30
Lovisa

Hej jag testade det vart jätte fint och jag tog läder bitar från mitt gamla trems och det vart så fint och min häst tyckte det ochså tack för tipset❤❤☺

2019-09-20 / 18:05:36

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback